Результати проведення міського етапу Всеукраїнського еколого-натуралістичного походу "Біощит" в Україні (2017 р.)

Згідно з планом проведення міських заходів екологічного напряму на 2017-2018 навчальний рік та з метою залучення учнів до роботи по дослідженню та впровадженню в практику біологічних методів захисту лісу, саду, сільськогосподарських культур від шкідників учнівська молодь освітніх закладів міста приймала участь у міському етапі Всеукраїнського еколого-натуралістичного походу «Біощит» в Україні.
Відповідно до наказу управління освіти Херсонської міської ради № 187-Т від 17.08.17 року «Про організацію та проведення масових заходів екологічного напряму позашкільної освіти в навчальних закладах міста Херсона у 2017 – 2018 навчальному році» у даному Поході пропонувалось взяти участь загальноосвітнім навчальним закладам: № 1, 9, 17, 25, 32, 37, 43, 55, ЦОМ, ФТЛ. Учасникам пропонувалося провести такі операції: "Мурашка", "Реміза", "Джміль","Махаон".
Звітні матеріали про роботу надіслали 9 закладів освіти (у 2016 році – 6 закладів): № 3, 4, 12, 13, 26, 37, 45, 52, 56.
Метою операції "Мурашка" є сприяння більш широкому застосуванню біологічних методів захисту лісу та підвищенню його продуктивності шляхом охорони корисних мурашок.
Серед завдань:
а) проведення інвентаризації та паспортизації комплексів мурашників, створення схем їх розміщення на територіях підприємств лісового господарства, створення документації на комплекси гнізд по областях, районах тощо;
б) охорона мурашників. Кількість закріплених за учнівськими об’єднаннями і шкільними лісництвами комплексів мурашників, кількість огороджених мурашників, встановлення аншлагів, інші заходи щодо захисту мурашників;
в) біотехнічні заходи. Покращення умов існування корисних мурашок у лісі (прочистка, освітлення гнізд). Контроль за станом мурашників у зонах масового відпочинку та районах промислового забруднення.
За цим напрямом працювали учнівські колективи закладів освіти № 3, 13, 37 та 45. Учасники вивчали цікаві факти про мурах та мурашину сім`ю, їх харчування та спосіб життя, намалювали малюнки, підібрали загадки, приказки, провели виховні години, вікторини.
Метою операції "Реміза" (комплекс лісозахисних заходів) є підвищення стійкості лісових насаджень шляхом комплексних біологічних лісозахисних заходів.
Серед завдань:
а) організація реміз. Кількість реміз, в яких проводиться основний комплекс заходів;
б) біотехнічні заходи. Підтримання реміз у функціональному стані і створення в них додаткових умов для різних корисних тварин;
в) охорона реміз. Закріплення реміз за різними учнівськими об’єднаннями і шкільними лісництвами, огороджування, встановлення аншлагів. Контроль за станом реміз;
г) проведення охоронних заходів з іншими комахами-ентомофагами (золотогузки, туруни), ін.
Лісозахисні заходи від шкідників які використовуються в Україні, вивчали учні закладів освіти №13 та 52.
Метою операції "Джміль" є ефективне використання диких комах-запилювачів для підвищення врожайності сільськогосподарських культур.
Серед завдань:
а) проведення інвентаризації та паспортизації колоній і місць перебування диких комах-запилювачів (поодинокі бджоли, джмелі);
б) розробка системи охорони корисних болонокрильців. Контроль за використанням пестицидів і добрив. Контроль за станом місць перебування корисних болонокрильців;
в) біотехнічні заходи. Встановлення штучних гніздівель для джмелів, поодиноких бджіл, ос;
г) організація системи резерватів для корисних болонокрильців;
д) використання медоносних бджіл для запилювання сільськогосподарських рослин, саду.
За цим напрямом працювали учнівські колективи закладів освіти №13 та 52, які вивчали відомості про джмелів та бджіл, біологічну класифікацію, провели вікторини, спостереження у різні пори року, зібрали прислів`я, приказки, вислови.
Метою операції "Махаон" є охорона рідкісних видів безхребетних.
Серед завдань:
а) проведення інвентаризації та паспортизації місць перебування та конкретних знахідок рідкісних і зникаючих видів комах;
б) розробка конкретних заходів з охорони рідкісних і зникаючих видів;
в) контроль за дотриманням правил відшукання рідкісних видів. Застосування заходів адміністративного та іншого покарання за нанесення шкоди рідкісним видам або місцям їх перебування;
г) організація заказників для охорони рідкісних видів.
За цим напрямом працювали учнівські колективи закладів освіти №4, 12, 26, 37, 56. Діти зібрали та вивчили цікаві матеріали про біологічні методи боротьби з шкідниками сільськогосподарських культур та роль в цьому деяких комах. Познайомилися з корисними видами безхребетних та видами занесеними до Червоної Книги, намалювали малюнки, провели інформаційно-просвітницькі заходи.
За підсумками роботи комісії переможцями стали:
І місце не присуджено.
ІІ місце - вихованці гуртка «Юний еколог» (керівник Грищенко І.В.) Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 12 з поглибленим вивченням французької мови Херсонської міської ради;
- учнівський колектив Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 45 Херсонської міської ради.
ІІІ місце - Тищенко Ангеліна, учениця 9-а класу Херсонської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 4 Херсонської міської ради;
- вихованці гуртка «Юний еколог» Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 13 Херсонської міської ради.
Подяками відзначені Пашкевич Ірина, вихованка гуртка «Юний еколог» (керівник Маляренко Л.С.) Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 37 ім. В.Д. Дробота Херсонської міської ради, Мальков І. та Хабрат Е. (керівник Гришко Т.П.) Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 52 з поглибленим вивченням української мови Херсонської міської ради.
Роботи, які зайняли II та ІІІ місце, направлені для участі в обласному етапі еколого-просвітницького походу «Біощит» до комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради.

ХЕРСОНСЬКИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ © 2012-2016. Усі права захищені. (0552) 42-97-87