Результати участі закладів освіти м. Херсона в міському етапі Всеукраїнського конкурсу школярів та учнівської молоді "Вчимося заповідувати" (2016 р.)

Згідно з планом проведення міських заходів екологічного напряму на 2016-2017 навчальний рік і з метою залучення юнацької молоді до роботи по збереженню біорізноманіття, вивчення методів оцінки стану природних територій та негативного впливу антропогенних факторів довкілля, активізації природоохоронної роботи та формування екологічного світогляду, учні навчальних закладів міста взяли участь у міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Вчимося заповідувати».
Основним завданням конкурсу є: встановлення, вивчення фітоценозу (Червона книга України, Зелена книга України), складання його переліку, картування його місцезростань, розробка заходів охорони в межах територій що досліджувались; виявлення та дослідження угрупувань рідкісних, регіонально рідкісних, зникаючих рослин в межах певного регіону з подальшою фіксацією, кількісним аналізом та оцінкою їх стану; встановлення основних факторів антропогенного впливу на довкілля, оволодіння методом негативного впливу на рослинний світ; просвітницька робота щодо значення збереження червонокнижних видів рослин.
Відповідно до наказу управління освіти Херсонської міської ради № 278 від 23.08.16 року «Про організацію та проведення масових заходів екологічного напряму позашкільної освіти в навчальних закладах м. Херсона у 2016 – 2017 навчальному році» у даному конкурсі пропонувалось взяти участь загальноосвітнім навчальним закладам № 1, 6, 16, 28, 32, 38, 46, 51, 53, ФТЛ.
Для участі у конкурсі надіслали роботи загальноосвітні навчальні заклади № 4, 27, 28, 30, 51, 52, 57 та вихованці Центру дитячої та юнацької творчості. Учні Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 27 в рамках літньої експедиційної практики досліджували стан водно-болотних угідь Нижньодніпровських плавнів, вивчали рослинний і тваринний світ даного об’єкту. Програма експедиції включала проведення лекційних та практичних занять, екскурсій в мальовничі куточки дикої природи, виконання групових та індивідуальних завдань. Досліджено 47 видів водних та прибережно-водних рослин. За результатами созологічної оцінки у складі водної флори виявлено 5 рідкісних ̉видів, занесених до списків різного рівня. На основі отриманих даних можна зробити попередній висновок про те, що в дельті Дніпра відбуваються процеси, направлені на підвищення евтрифікації водойм. Якість води за видовим складом макрофітів відноситься до бетамезасапробної зони забруднення II і III класу , тобто її якість добра або задовільна.
Подібну роботу по вивченню акваторій та збереженню природи Нижньодніпровського національного природного парку надали і вихованці еколого-натуралістичного напряму Херсонського Центру дитячої та юнацької творчості. Головним завданням експедиційного виїзду стало вивчення та дослідження угрупувань рідкісних, регіонально рідкісних, зникаючих рослин та оцінка їх стану. Спостереження довели, що плавневі ліси зазнають значного впливу антропогенних факторів і потребують охорони та відновлення, а водяний горіх зникає внаслідок осушення, надмірного обводнення, засолення та зміни хімічних показників.
За підсумками роботи комісії переможцями стали:
І місце – Сушков Кирило, Величко Наталія члени клубу ЮНОП» (керівник клубу – Зубко Н.І.), учні 10 класу Херсонської спеціалізованої школи I-III ступенів № 27 з поглибленим вивченням інформатики та іноземних мов Херсонської міської ради;
ІІ місце – учнівський колектив еколого-натуралістичного напряму (керівник – Василенко Л.М.) Центру дитячої та юнацької творчості Херсонської міської ради;
ІІІ місце - учнівський колектив 9-А класу (керівник роботи – Липов’як Е.І.) Херсонського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа I ступеня – спеціалізована школа II ступеня - колегіум» № 51 ім Г.О.Потьомкіна Херсонської міської ради.
Роботи, які зайняли I та II місця, направлено для участі в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу до комунального закладу «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради.